fredag 11 juni 2010

En jätte lång bok!

Nu kommer ett lite psykadeliskt inslag.

Har börja läst en jätte lång bok.
Jag resonerar som så att om jag ska kritisera så bör jag ju ha ett hum om vad jag kritiserar.
Så jag har börjat läsa bibeln.
Jag kan tänka mig att när man läser den som jag gör det (Öppen för förslag) så blir det en väldigt skum berättelse.
Hittils tycker jag att den är väldigt förvirrande och om det stämmer det jag läst hittils så är vi nog dömda hur vi änn vrider och vänder på det.

Tex: Gud skapar mannen..Sen säger gud till mannen att han inte får äta frukten från kunskapens träd för då ska han döden dö (Jag har inte fått nån förklaring varför utan bara att det är så).Så jag kan tycka att det är lite dålig stil av gud att bara säga så för gud om nån (som har skapat mannen) borde ju veta att människan är nyfiken av naturen.
Sen så skapar gud kvinnan av ett revben och lite kött från mannen och ger henne namnet Maninna (ty av man är hon tagen). Och alla är nakna och har det bra tills tjejen blir lurad av ormen att äta frukten från livets träd (som hon desutom bjuder mannen på).
Då inser dom helt plötsligt att dom är nakna (för dom va rättt pukade innan dom åt frukten från livets träd). Sen helt plötsligt är gud på promenad i sin nya trädgård och mannen och kvinnan får panik och gömmer sig för gud.
Men gud som vet allt vet ju såklart att dom har gömt sig men ändå så frågar han vart dom är.
Och då säger mannen att dom gömde sig för att dom va nakna.Och då undrar gud om mannen har ätit av frukten i livets träd. Då säger mannen att det är kvinnan som bjudit honom (och det kan jag tycka att det är lite dålig stil av mannen att bara skylla ifrån sig,men som sagt så va han ju puckad innan han hade ätit frukten så igentligen så va det ju ett ärligt misstag).Då vänder sig gud till kvinnan som skyller på ormen och ormen för höra en hel del från gud. Och då kan jag tycka igen att det va dumt av gud att skapa ormen med lite list i skallen för då får man ju en listig orm eller hur?

Jag tror det räcker så här så länge så ska jag läsa om den sista biten igen så jag kan återberätta den här för sen så blir det jätte konstigt med kain och abel och mord och folk som blir flera hundra år och en del innavel om jag inte misstar mig.

Sen så ska jag nog lägga upp lite mera bilder på mitt hus etersom att det är ju därför jaghar den här bloggen.

See you in hell

//H.V

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar